Lorenzo Ramaciotti se narodil v Modeně roku 1948. Svou kariéru začal budovat v Pininfarina v roce 1973 a s tímto designovým domem zůstal spjatý více než 30 let. Postupem času, v posledních dvou desetiletí, se stal jeho designérským ředitelem. V té době byl zodpovědný za „rukopis“ některých z nejkrásnějších vozů posledních let, včetně Ferrari 456 GT, Ferrari 550 Maranello, spolu s koncepcí Maserati Birdcage a oblíbeným TG Peugeot 406 Coupe.
Poté, ve svých nejlepších pozdních letech, byl ředitelem společnosti Fiat Group Automobiles, kde vedl globální design pro Fiat-Chrysler. Zde také dohlížel mimo jiné na Maserati GT a Alfa 4C. Navrhoval a podepsal se na designu luxusních značek jakými byly Fiat, Lancia, Alfa Romeo či Maserati. Jeho práce se rozrostla a zahrnovala také pro americké firmy jako je Jeep a Dodge Durango. Ramaciotti v roce 1989 vyprojektoval koncept Mythos pro Ferrari.
Během 20 let vytvořil více než 20 konceptů, se kterými vyhrál několik mezinárodních ocenění. Sám se podílel na více než 100 luxusních projektech. Ačkoli byl známý především díky své práci pro Ferrari, Ramaciotti je autorem Peugeot 406 kupé, velkého rodinného auta, jenž patřilo mezi jeho oblíbené výtvory. Ramaciottiho návrh na Ferrari 612 Scaglietti (2004) přitahoval kritiky, kteří obdivovali jeho dlouhý, svažující se přední díl karosérie.
Alfa Giulietta (2010) byla první Alfa Romeo navrženou týmem Ramaciottiho pro zachování značky. Stejná platforma pak byla použita k vývoji Dodge Dart a Fiat Viaggio. Ramacottiho design pro model Alfa Romeo 4C je jeho snahou přinést vyšší homogenitu značce. Poslední vůz, který musíme zmínit, je Maserati Quattroporte (2014), který je 2 v 1 - luxusní a zároveň velkolepý.
Lorenzo Ramaciotti se stal také předsedou soutěže Concorso D´eleganza Villa d´Este 2018 pořádanou v blízkosti luxusního jezera Como, Itálie. Má co říct, umí zužitkovat své zkušenosti a je nesmírně kreativní.