Píše se rok 1963, cílem nově založené společnosti je výroba nejlepšího vozu gran turismo pod sluncem, kterým má být 350 GTV, představený jako prototyp v Turíně v říjnu téhož roku. Luxusní automobil vzbudil pozornost a jasně demonstroval, že se pan Lamborghini začal ubírat cestou gradujícího úspěchu.
Rok 2016 se nese ve znamení velkolepého 100. výročí automobilky. Dosavadní šéfdesignér Filippo Perini dal luxusní značce Lamborghini, 770koňové novince ze Sant´Agaty Bolognese, agresivní tvary s nezvykle modelovanými aerodynamickými plochami. Pod kapotou Lamborghini Centenario, „italského býka“, vře motor v podobě vidlicového dvanáctiválce o objemu 6,5 l, umístěný podélně uprostřed. Celohliníková nepřeplňovaná jednotka s rozvodem DOHC dává 566 kW, omezovač otáček byl posunut z 8250 na 8600 ot./min. S hmotností 1 520 kilogramů se italský karbonový supersport dostává v poměru hmotnost/výkon na 1,97 kg/koní. Z nuly na sto km se dostane za 2,8 sekund, maximální rychlost přesahuje 350 km/hod. Technickou specialitou luxusního vozu je mimo jiné natáčecí zadní náprava. Lamborghini se vyrábí ve svou provedeních – roadster 20 kusů a kupé 20 kusů.
Design toho vozu je ryze futuristický, přesně tak, jak je u vozů Lamborghini zvykem. U Centenaria nalezneme určité prvky s vozem Aventador. Je to zjevné především na karoserii a také a také v kabině. Ovšem s alcantarou a odhaleným karbonem působí pracoviště řidiče skoro až nepřátelsky. Barevné ladění přidává modelu na dynamičnosti a dravosti - kombinace černé nebo tmavošedé se žlutými prvky je luxusní záležitostí.
I když bychom měli našetřeno ve svém prasátku 65 miliónů Kč, jsou již všechny tyto luxusní vozy rozebrány. V tomto směru sám technický šéf prozradil, že kupé i roadster zákazníci koupili ještě dříve, než jej vůbec viděli. Snad příště.