Myslíte, že pro každou nemovitost se najde kupec? Nebo že neexistuje neprodejná nemovitost? Je pár věcí, které vám mohou prodej zásadně zkomplikovat. Jsem průvodkyně realitní džunglí, a poradím vám, jak připravit váš byt na prodej či pronájem.
Čím delší dobu nemovitost vlastníme, tím je pro nás hodnotnější a máme k ní citové pouto. Nic z našich hezkých vzpomínek se ale nepřičítá k prodejní ceně, takže rada číslo jedna:
Pokud jste se rozhodli nemovitost prodat, už se neohlížejte, ale raději si zabalte své oblíbené fotky a rodinné předměty a začněte váš dům nebo byt chystat na prodej.
V dnešní době frčí homestaging… Stala se z něj úplně nová profese a říká se, že vám zařídí úspěšný prodej. I když se pár takových zázraků určitě stalo, jsem zastáncem toho, že nejlépe se prodává nemovitost, která je prázdná. Pokud designér nezařídí váš byt exkluzivním nábytkem, který bude součástí prodeje, je lepší, abyste byt vymalovali na bílo a nenechali jej čistý.
Když jsme u barev, jejich vliv je při prodeji dost důležitý. Doufám, že vaše nemovitost nemá černé, oranžové či zelené interiéry.
Takové se prodávají nejdéle.
Neposlední roli hrají havárie či zápach. Je zbytečné a kontraproduktivní vysvětlovat zájemcům, že flek na stropě zanechal soused, když mu vytekla myčka. Prostě investujte do oprav, které následky vyřeší.
Dejte do pořádku zahradu: spadlý strom nebo metrová tráva taky nikoho nenadchnou.
A nezapomeňte si narovnat své vztahy se sousedy, špatná reklama vám výrazně sníží prodejní cenu. A buďte si jistí, že otázka na sousedy a vztahy padne vždy.
Pokud chcete svou nemovitost prodat výhodně, musíte vzít na vědomí, že na detailech opravdu záleží.
Věřím, že když se budete držet těchto šesti věcí, tak se vám to povede.
Těším se na vás v příštím díle „Záchrana Airbnb“